Jadilah Sihat


Lorong Ehsah Hj Ismail, Batu 21 1/2 Jalan Sungai Lalang, 43500 Semenyih Selangor Darul Ehsan. Sila hubungi Perawat kami - Pn Haryani 019-3438385 - Herbalis En. Azmely 019-3286037 -

Wednesday, March 31, 2010

Melaka Halal Hub

Bangunan Ancor Melaka Halal Hub yang dimiliki HPA. Disini terdapat Halal Mart yang memasarkan semua produk HPA dan juga produk Usahawan Melaka Halal Hub.
Dr kiri Datuk Hj Ghazali Mohamad (YB Adun Serkam ), Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka, Pengerusi Jawatankuasa Negeri Perindustrian, Perdagangan, Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Md Yunos Husin dan Pengarah Urusan HPA Industries Sdn Bhd, Tn Hj Ismail Ahmad
AJK Komiti Nilai, Dari kiri Setiausaha Haryani, Pen. bendahari Herbalis Aiju, Penaung PJM Siti Habibah, Penasihat Kewangan PJS Baharudin, Pengerusi Herbalis Azmely dan Naib Pengerusi Ust Abd Razak semasa di Pelancaran Produk Melaka Halal Hub.

Jana Pendapatan RM25 Juta Setahun Melaka Halal Hub Tumpu Pasaran Global
SERKAM, 30 Mac- Melaka Halal Hub yang diterajui oleh HPA Industries Sdn Bhd (HPA) mensasarkan pendapatan kira-kira RM25 juta setahun dengan memberi tumpuan kepada pasaran baru di peringkat global, selain memperkukuhkan lagi pasaran domestik.
Pengerusi Jawatankuasa Negeri Perindustrian, Perdagangan, Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Md Yunos Husin berkata, HPA merupakan syarikat Bumiputera 'MLM' terkenal dan mempunyai lebih 300 variasi produk halal."Selaku peneraju atau 'anchor', HPA tentu sekali akan menggunakan kekuatan jaringan pemasarannya untuk meletakkan Melaka Halal Hub sebagai halal hub terkemuka dengan penghasilan produk-produk berkualiti untuk pasaran tempatan dan antarabangsa," ujar beliau dalam sidang media selepas melancarkan produk terbaru HPA, di sini semalam.Turut hadir, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Negeri Perindustrian, Perdagangan, Pembangunan Usahawan dan Koperasi, AR Ismail Othman; Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka (MAIM), Datuk Ghazale Mohamad dan Pengarah Urusan HPA Industries Sdn Bhd, Ismail Ahmad.Beliau memberitahu, selain membantu 13 vendor sedia ada, HPA juga akan membantu usahawan IKS halal lainnya yang beroperasi di Melaka Halal Hub.
"Jenama Halal Malaysia kini makin mendapat keyakinan di kalangan negara Eropah, Timur Tengah selain negara-negara Asia. Permintaan pasaran di sana cukup besar dan inilah ruang yang akan digunakan oleh HPA bagi menjadikan Melaka Halal Hub menembusi pasaran dunia menerusi produk-produk halal yang dihasilkan," kata Md. Yunos.Katanya, HPA juga telah mengenakan syarat kelulusan yang begitu ketat kepada setiap vendor termasuk piawaian Good Manufacturing Practice (GMP); Hazard Analysis Critical Control Point (HACCP); Good Hygiene Practice (GHP) serta memenuhi kriteria Malaysian Halal Standards MS1500:2009."Inilah antara prasyarat penting yang akan melayakkan semua produk yang dihasilkan di Melaka Halal Hub untuk menembusi pasaran antarabangsa, selain keperluan pasaran tempatan," ujarnya.Md. Yunos memberitahu, sehingga kini produk-produk keluaran HPA telah mendapat pasaran di Singapura, Hong Kong, beberapa negara di Timur Tengah.Beliau juga memaklumkan bahawa Melaka Halal Hub dijangka dirasmikan oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Jun depan sempena MIHAS yang akan diadakan di negeri ini.
Dipetik dari http://www.melakahariini.com.my/isA31mac10.html

No comments:

Post a Comment