Jadilah Sihat


Lorong Ehsah Hj Ismail, Batu 21 1/2 Jalan Sungai Lalang, 43500 Semenyih Selangor Darul Ehsan. Sila hubungi Perawat kami - Pn Haryani 019-3438385 - Herbalis En. Azmely 019-3286037 -

Wednesday, January 13, 2010

Minyak Zaitun

Allah SWT berfirman:

"Demi buah Tiin dan buah Zaitun, Demi Gunung Sinai dan Negeri ( Mekah ) yang dijadikan aman..." ( Surah At-Tiin Ayat 1 )

"Allah (pemberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahayaNya, seperti sebuah lubang yang tidak tembus yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam tabung kaca. (dan) tabung kaca itu bagaikan bintang yang berkilauan, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang diberkati, (yaitu) pohon zaitun yang tumbuh tidak di timur dan tidak pula di barat*, yang minyaknya (saja) hampir- hampir menerangi, walaupun tiada disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah memberi petunjuk kepada cahayaNya bagi orang yang Dia kehendaki, dan Allah membuat perumpaan-perumpaan bagi manusia. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu." ( Surah An-Nur Ayat 35 )

* Pohon zaitun itu tumbuh di puncak bukit, ia mendapat sinar matahari baik pada waktu matahari terbit maupun ketika akan terbenam, sehingga pohonnya subur dan buahnya menghasilkan minyak yang baik.

Antara kelebihan Minyak Zaitun.
Bila lagi kita nak berubah???
Sedangkan kita dari awal telah punya pilihan untuk berubat dengan yang ubat yang Halal.
Panduan Kesihatan Secara Islam
Faktor yang boleh mendatangkan penyakit :
1. Bercakap Banyak
2. Makan banyak
3. Tidur banyak
4. Banyak Jimak........
Jadi fikir-fikirkanlah bersama semoga kita menjadi umat islam yang sihat dan kuat demi untuk meneruskan perjuangan yang cukup murni ini..

No comments:

Post a Comment