Jadilah Sihat


Lorong Ehsah Hj Ismail, Batu 21 1/2 Jalan Sungai Lalang, 43500 Semenyih Selangor Darul Ehsan. Sila hubungi Perawat kami - Pn Haryani 019-3438385 - Herbalis En. Azmely 019-3286037 -

Thursday, October 7, 2010

Pemergiaan Ayahanda Tercinta..

Pada jam 4.29pg saya mendapat SMS dari Along yang memaklumkan ayah di Hospital Kajang kerana sesak nafas.. Tersentak dengan SMS itu saya menelefon Alang, saya bertanya Alang keadaan ayah. Alang menyatakan akan gi ziarah selepas menghantar anak-anaknya ke sekolah. Mendengarkan itu tenang sikit aku kerana keadaan ayah tidak la kritikal. Sesampai aku di Hospital Kajang, Along kata ayah dah ok dan akan ditempatkan ke Wad. Kemudian Doktor membenarkan kami melawat ayah. Ayah sangat seronok dapat jumpa saya. Rindu sangat ayah pada saya. tak lama kemudian ayah kembali sesak nafas, saya diarahkan keluar... Walaupun hati memberontak tak mahu keluar tapi kerana menghormati tugas mereka saya dengan hati yang cukup berat meninggalkan ayah. Para doktor menjalankan tugas mereka. Tak lama kemudian Doktor keluar dan memberitahu keadaan ayah 50/50 dan memesan supaya keluarga diberitahu. Saya dengan pantas menelefon semua adik beradik supaya balik segera. Sebelum subuh saya mendengar ayah mengerang.. luluh hati saya mendengarnya.. oleh kerana pintu tidak rapat ditutup maka aku dapat melihat dan mendengar semua aktiviti didalam walaupun tidak nampak apa yang doktor lakukan kerana halangan tirai. Tidak lama selepas itu sya mendengar ayah mengerang lagi tapi kali ini ayah meyebut ALLAH.. tidak salah saya 7 kali aku mendengar ayah memanggil Allah dengan yang terakhir agak perlahan dan panjang. Ketika itu hati saya sangat risau tapi berpura-pura tidak menunjukkannya.. Sesudah itu aku segera solat subuh dan membaca yassin semoga ayah selamat dan jika ayah pergi ayah pergi dengan mudah. Sesudah itu lebih kurang pukul 6.20pg doktor keluar dan menyatakan yang ayah telah pergi....

Semoga Allah menempatkan ayah di kalangan orang-orang yang beriman dan syurgaNya sebagai tempat tinggal abadinya kerana sepanjang hayatnya ayah sangat suka dengan masjid, Malahan ayah adalah mantan setiausaha Masjid Jamek Raja Muda Musa, Semenyih. Sejak dari pencen ayah mengabdikan kebanyakan masanya dengan aktiviti masjid. Semoga usaha ayah dikira sebagai ibadat oleh ALLAH SWT. AL fatihah buat ayah...

1 comment:

  1. TAKZIAH, semoga Allah SWT tempatkan bersama para solehin.Amin..al-fatihah

    ReplyDelete